TUOTE POISTUNUT VALIKOIMASTA. TUTUSTU SAATAVANA OLEVAAN LIIDINVALIKOIMAAN TÄÄLLÄKearan valmistus lopetettu vuonna 2005Apco Aviation
|
|
|
![]() |
|
|
|
HIT-venttiilit, uusi konsepti (Apcon esittelemä), parantaa stabiliteettia ja suorituskykyä kovalla nopeudella/pienellä kohtauskulmalla. Etureunassa on myös Flexon Nylon tuet, jotka pitävät etureunan profiilia muodossaan kovassa nopeudessa. Nämä kaksi ominaisuutta, yhdistettynä uuteen punosjärjestykseen ja speed-järjestelmään, antavat Kearalle suorituskyvyn jolla se on muiden yläpuolella luokassaan. Itse asiassa Keara päihittää useimmat 2-3 siivetkin, ja osan puhtaista avoimen luokan kisasiivistäkin. |
|
HIT-venttiilit (High-Speed Intake Valves - pat. pending) lisäävät siiven sisäistä painetta lennettäessä speedin kanssa pienellä kohtauskulmalla tai muuten vain suurella nopeudella, parantaen turvallisuutta ja suorituskykyä. Kuinka se toimii? Normaalisti siiven etureunan aukot ovat kohdassa, johon muodostuu patopiste trimminopeudella (yläkuva). Tämä varmistaa mahdollisimman suuren siiven sisäisen paineen tällä kohtauskulmalla. Kun painat speediä, siipi lentää pienemmällä kohtauskulmalla ja siksi patopiste siirtyy (alakuva) siiven etureunassa ylemmäksi. HIT-venttiilit avautuvat automaattisesti ja päästävät paineen siiven sisään. Suurella nopeudella tarvitaan vain muutama venttiili koko etureunassa paineistamaan koko siipi. Trimminopeudella lennettäessä siiven sisäinen paine pitää venttiilit suljettuina. Flexon Leading Edge Battens (pat. pending) tukevat siiven ylä- ja alapintaa etureunasta väliseinien välissä, pitäen profiilin puhtaana ja etureunan aukot avoimina. Tämä parantaa siiven suorituskykyä huomattavasti, erityisesti suurella nopeudella lennettäessä. Etureunan tuet myös helpottavat siiven täyttymistä startissa ja ruttaantumisien jälkeen. |
Trimmit Kearassa on vakiona "termotrimmit". Kearan trimmit toimivat erilailla kuin perinteisesti on totuttu. Trimmeillä on neutraali ja hidas -asennot. Neutraali-asennossa kaikki viilekkeet ovat yhtä pitkät, eli siipi on normaalitilassa. Kun aloitetaan termiikissä pyöriminen, kiskaistaan trimmit "hidas"-asentoon, jolloin vajoama pienenee, ja nousu termiikissä on tehokkaampaa. |
Keara tekniset tiedot | ||||
Koot | X-Small | Small | Medium | Large |
Tunneleita | (32x3)+ (2x2)+6 |
(33x3)+ (2x2)+6 |
(35x3)+ (2x2)+6 |
(37x3)+ (2x2)+6 |
Pinta-ala m2 | 24.50 | 25.40 | 27.50 | 29.20 |
Pinta-ala (projected) m2 | 21.80 | 22.70 | 24.20 | 25.80 |
Leveys (stabilis.mukaanl.) m | 11.90 | 12.20 | 12.90 | 13.50 |
Leveys (projected) m | 9.80 | 10.10 | 10.60 | 11.20 |
Sivusuhde | 5.80 | 5.95 | 6.10 | 6.40 |
Sivusuhde (projected) | 4.40 | 4.50 | 4.70 | 4.90 |
Kokonaispaino, Kg (all up) | 64 - 80 | 79 - 99 | 95 - 115 | 105 - 130 |
Liitimen paino Kg | 7.0 | 7.2 | 7.4 | 7.6 |
Jänne (keskeltä) m | 2.67 | 2.67 | 2.67 | 2.67 |
Jänne (siiven kärjestä) m | 0.50 | 0.50 | 0.50 | 0.50 |
Punosten pituus B-liinasta siipeen, m | 7.50 | 7.50 | 7.90 | 8.30 |
Punosten yhteispituus, m | 326 | 326 | 350 | 360 |
Keara suorituskyky | |
Miniminopeus | 21 km/h |
Trimminopeus | 36-38 km/h |
Maksiminopeus | 59+ km/h |
Minimivajoama (optimipainolla) | < 0.9 m/s |
Keara värivaihtoehdot | ||
Väri | Alapinta | Yläpinta |
Turkoosi | ![]() |
![]() |
Valkoinen | ![]() |
![]() |
Punainen | ![]() |
![]() |
Royal sininen | ![]() |
![]() |
Keltainen | ![]() |
![]() |
Violetti | ![]() |
![]() |
Keara Sertifikaatiot ja hinta | |||
Koko/tyyppi | AFNOR / CEN | DHV | |
X-Small | Performance | Ei | |
Small | Performance* | Class 2 (Trim & Accelerated) | |
Medium | Performance* | Class 2 (Trim & Accelerated) | |
Large | Serfifiointi kesken (Performance) |
Class 2 (Trim & Accelerated) | |
* vain kisaversio | |||
|
Keara rakenne ja materiaalit | ||||||
Punokset | Materiaali |
Halkaisija |
Lujuus |
|||
Versio | standardi |
kisa |
std |
kisa |
std |
kisa |
Top, low drag hook up point | Dyneema |
Dyneema |
0.8mm |
0.8mm |
90kg |
90kg |
Yläosat C & D | Super Aramid |
Super Aramid (suojaton) |
1.1mm |
0.6mm |
80kg |
65kg |
Keskiosat A, B, C, D |
Super Aramid |
Super Aramid (suojaton) |
1.1mm |
0.6mm |
80kg |
65kg |
Alaosat | Super Aramid |
Super Aramid (suojaton) |
1.7mm |
0.9mm |
150kg |
120kg |
Alaosat, keskellä A&B | Super Aramid |
Super Aramid (suojaton) |
2.2mm |
1.6mm |
220kg |
200kg |
Jarrujen yläosat | Dyneema |
Super Aramid (suojaton) |
1.1mm |
0.6mm |
90kg |
65kg |
Jarrujen alaosat | Polyester |
Dyneema |
2.2mm |
0.9mm |
90kg |
180kg |
Kankaat | ||||||
Siiven kangas | 46gr/m2 "Zero Porosity" Ripstop
Nylon Gelvenor, kaksinkertainen silikonointi |
|||||
Väliseinien vahvikkeet | 80gr/m2 Mylar (Trilam) | |||||
Takuu | 3 vuotta / 250 tuntia |
Varusteet |
Kearann, kuten kaikkien Apco -liitimien mukana toimitetaan miellyttävä selkäreppu (uusi kevyempi malli) sisäpusseineen, speedbar-poljin, hieman varaosia, selkeä ja täydellinen manuaali (englanninkielinen). Useimmat näistä tuotteista näet muut varusteet-sivulla. |
Paratronic Oy, Heikkiläntie 26, 63130 Mäyry, Finland
Puh. 0400 - 297 526, Fax. 06 - 5259 160
avoinna ma-pe klo 9.00 - 16.30
paratronic@paratronic.fi
www.paratronic.fi
© Paratronic Oy