TUOTE POISTUNUT VALIKOIMASTA. TUTUSTU SAATAVANA OLEVAAN LIIDINVALIKOIMAAN TÄÄLLÄ

Kearan valmistus lopetettu vuonna 2005

Apco Aviation

Keara

Vauhti päälläREvolutionary

 

Keara (ei tuotantoväreissä)

KearaKEARA

  • Uskomaton liukuluku huippunopeudella
  • Todella kova huippunopeus
  • Hämmästyttävän pieni vajoama
  • Helppo käsiteltävä
  • "HIT" Valve System (pat.pending)
  • Leading Edge Battens - Etureunan vahvikkeet
Keara

Keara

Keara (ei tuotantoväreissä)

KearaKEARA

HIT-venttiilit, uusi konsepti (Apcon esittelemä), parantaa stabiliteettia ja suorituskykyä kovalla nopeudella/pienellä kohtauskulmalla.

Etureunassa on myös Flexon Nylon tuet, jotka pitävät etureunan profiilia muodossaan kovassa nopeudessa.

Nämä kaksi ominaisuutta, yhdistettynä uuteen punosjärjestykseen ja speed-järjestelmään, antavat Kearalle suorituskyvyn jolla se on muiden yläpuolella luokassaan. Itse asiassa Keara päihittää useimmat 2-3 siivetkin, ja osan puhtaista avoimen luokan kisasiivistäkin.

Patopiste siirtyy vauhdin muuttuessa

Venttiili suljettu, suuri kohtauskulma

Venttiili avoin, pieni kohtauskulma

HIT-venttiilit (High-Speed Intake Valves - pat. pending) lisäävät siiven sisäistä painetta lennettäessä speedin kanssa pienellä kohtauskulmalla tai muuten vain suurella nopeudella, parantaen turvallisuutta ja suorituskykyä.

Kuinka se toimii? Normaalisti siiven etureunan aukot ovat kohdassa, johon muodostuu patopiste trimminopeudella (yläkuva). Tämä varmistaa mahdollisimman suuren siiven sisäisen paineen tällä kohtauskulmalla.

Kun painat speediä, siipi lentää pienemmällä kohtauskulmalla ja siksi patopiste siirtyy (alakuva) siiven etureunassa ylemmäksi. HIT-venttiilit avautuvat automaattisesti ja päästävät paineen siiven sisään. Suurella nopeudella tarvitaan vain muutama venttiili koko etureunassa paineistamaan koko siipi.

Trimminopeudella lennettäessä siiven sisäinen paine pitää venttiilit suljettuina.

Flexon Leading Edge Battens (pat. pending) tukevat siiven ylä- ja alapintaa etureunasta väliseinien välissä, pitäen profiilin puhtaana ja etureunan aukot avoimina. Tämä parantaa siiven suorituskykyä huomattavasti, erityisesti suurella nopeudella lennettäessä.

Etureunan tuet myös helpottavat siiven täyttymistä startissa ja ruttaantumisien jälkeen.

 

Trimmit

Kearassa on vakiona "termotrimmit". Kearan trimmit toimivat erilailla kuin perinteisesti on totuttu. Trimmeillä on neutraali ja hidas -asennot. Neutraali-asennossa kaikki viilekkeet ovat yhtä pitkät, eli siipi on normaalitilassa. Kun aloitetaan termiikissä pyöriminen, kiskaistaan trimmit "hidas"-asentoon, jolloin vajoama pienenee, ja nousu termiikissä on tehokkaampaa.
Keara tekniset tiedot
Koot X-Small Small Medium Large
Tunneleita (32x3)+
(2x2)+6
(33x3)+
(2x2)+6
(35x3)+
(2x2)+6
(37x3)+
(2x2)+6
Pinta-ala m2 24.50 25.40 27.50 29.20
Pinta-ala (projected) m2 21.80 22.70 24.20 25.80
Leveys (stabilis.mukaanl.) m 11.90 12.20 12.90 13.50
Leveys (projected) m 9.80 10.10 10.60 11.20
Sivusuhde 5.80 5.95 6.10 6.40
Sivusuhde (projected) 4.40 4.50 4.70 4.90
Kokonaispaino, Kg (all up) 64 - 80 79 - 99 95 - 115 105 - 130
Liitimen paino Kg 7.0 7.2 7.4 7.6
Jänne (keskeltä) m 2.67 2.67 2.67 2.67
Jänne (siiven kärjestä) m 0.50 0.50 0.50 0.50
Punosten pituus B-liinasta siipeen, m 7.50 7.50 7.90 8.30
Punosten yhteispituus, m 326 326 350 360
Keara suorituskyky
Miniminopeus 21 km/h
Trimminopeus 36-38 km/h
Maksiminopeus 59+ km/h
Minimivajoama (optimipainolla) < 0.9 m/s
Keara värivaihtoehdot
   Väri Alapinta Yläpinta
   Turkoosi Keara värit Keara värit
   Valkoinen Keara värit Keara värit
   Punainen Keara värit Keara värit
   Royal sininen Keara värit Keara värit
   Keltainen Keara värit Keara värit
   Violetti Keara värit Keara värit
Keara Sertifikaatiot ja hinta
Koko/tyyppi AFNOR / CEN DHV  
X-Small Performance Ei  
Small Performance* Class 2 (Trim & Accelerated)  
Medium Performance* Class 2 (Trim & Accelerated)  
Large Serfifiointi kesken
(Performance)
Class 2 (Trim & Accelerated)  
  * vain kisaversio    
Keara rakenne ja materiaalit
Punokset
Materiaali
Halkaisija
Lujuus
Versio
standardi
kisa
std
kisa
std
kisa
Top, low drag hook up point
Dyneema
Dyneema
0.8mm
0.8mm
90kg
90kg
Yläosat C & D
Super Aramid
Super Aramid (suojaton)
1.1mm
0.6mm
80kg
65kg

Keskiosat A, B, C, D

Super Aramid
Super Aramid (suojaton)
1.1mm
0.6mm
80kg
65kg
Alaosat
Super Aramid
Super Aramid (suojaton)
1.7mm
0.9mm
150kg
120kg
Alaosat, keskellä A&B
Super Aramid
Super Aramid (suojaton)
2.2mm
1.6mm
220kg
200kg
Jarrujen yläosat
Dyneema
Super Aramid (suojaton)
1.1mm
0.6mm
90kg
65kg
Jarrujen alaosat
Polyester
Dyneema
2.2mm
0.9mm
90kg
180kg
Kankaat
Siiven kangas 46gr/m2 "Zero Porosity" Ripstop Nylon
Gelvenor, kaksinkertainen silikonointi
Väliseinien vahvikkeet 80gr/m2 Mylar (Trilam)
Takuu 3 vuotta / 250 tuntia
Varusteet
Kearann, kuten kaikkien Apco -liitimien mukana toimitetaan miellyttävä selkäreppu (uusi kevyempi malli) sisäpusseineen, speedbar-poljin, hieman varaosia, selkeä ja täydellinen manuaali (englanninkielinen). Useimmat näistä tuotteista näet muut varusteet-sivulla.




Paratronic Oy, Heikkiläntie 26, 63130 Mäyry, Finland
Puh. 0400 - 297 526, Fax. 06 - 5259 160
avoinna ma-pe klo 9.00 - 16.30
paratronic@paratronic.fi
www.paratronic.fi

© Paratronic Oy