Toimitusehdot 10.12.2014 -
(18.9.2015 muutettu maksuvälittäjän tietoja, 27.10.2017 lisätty kuljetusvaurio-kohtaan Incoterms lausekkeet, 11.5.2019 lisätty maksutapoja, 23.9.2019 täsmennetty toimitustapoja)
Kuluttajakaupassa noudatamme kuluttajansuojalain määräyksiä.
Yritys- ja yhteisömyynnissä noudatamme kauppalain säännöksiä, sekä muita lainsäätäjän säännöksiä. Emme hyväksy muiden osapuolten laatimia, vastuitamme lisääviä tai oikeuksiamme rajoittavia ehtoja. Luotamme lainsäätäjän kykyyn laatia molemmille osapuolille oikeudenmukaiset toimintaehdot.
Elinkeinonharjoittaja ja yhteystiedot
Myyjänä tällä sivustolla toimii:
Tilaustavat
Voit suorittaa tilauksesi monella tavalla, ostoskoria käyttäen, sähköpostilla, puhelimitse, faxilla, yhteystiedot on mainittu yllä.
Antaessasi tilausta, muista ilmoittaa sähköpostiosoitteesi
ja jokin puhelinnumero mistä sinut saa tarvittaessa kiinni (mieluiten
kännykkänumero). Mikäli tilaamaasi tuotetta ei ole normaalin
toimitusajan puitteissa saatavilla, olemme sinuun yhteydessä.
Toimitusaika
Tuotteiden toimitusajat ovat mainittu tuotteiden esittelysivuilla.
Mikäli jostain syystä emme pysty toimittamaan normaalin toimitusajan
puitteissa, olemme sinuun yhteydessä. Toimitusaikakoodien selitykset löytyvät sivulta www.paratronic.fi/ta.shtml
Maksutapa
Yksityishenkilöt
Varastotavaroiden ja pienempien tilaustavaroiden maksuvaihtoehdot verkkokaupassamme:
- Kaikkien kotimaisten pankkien verkkomaksupainikkeet: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki
- Korttimaksaminen: Visa, Visa Electron, Mastercard, American Express, Eurocard.
- Mobiilimaksaminen: MobilePay sekä Siirto.
- Tavaran mukana tulevan laskulla pankkiin tai noutaessasi lähetyksen
postista/matkahuollosta. Pidätämme
oikeuden päättää toimitammeko tavarat laskulla
vai postiennakolla/jälkivaatimuksella.
- Poikkeustapauksissa ennakkolaskulla, jolloin lähetämme
sähköpostitse pdf-laskun, jonka voit maksaa vaikkapa verkkopankissasi.
Tällöin tavara lähetetään kun maksusuoritus
on saapunut tilillemme.
Liitimien ja muiden arvokkaampien tilaustavaroiden maksu:
- Näistä tahdomme yleensä etumaksua noin puolet ennen
kuin annamme tilauksen eteenpäin, loput maksetaan toimitettaessa.
Asia sovitaan tapauskohtaisesti.
Yritykset ja yhteisöt
Verkkokaupassamme myös yritykset voivat maksaa kotimaisten pankkien verkkomaksupainikkeilla, kortilla tai mobiilisti. Myös laskutus onnistuu seuraavasti:
Kunnille ja valtion laitoksille tai vastaaville julkishallinnon
yksiköille toimitamme laskulla, maksuehto 14 pv netto.
Yrityksille jälkivaatimuksella tai laskulla (14
pv netto), riippuen yrityksen luottotiedoista, historiasta ja
tiedossa olevasta maksukäyttäytymisestä.
Verkkolasku, vain yrityksille/yhteisöille. Voit saada laskun kirjanpitoosi verkkolaskuna. Ilmoitat
vain
tilatessasi
Y-tunnuksesi, verkkolaskun välittäjäsi
tunnuksen
ja saajatunnuksesi. Lähetämme laskut Finvoice-muodossa, lisätietoja verkkolaskuista Finanssiala ry
Maksupalvelutarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7,
Innova 2,
Lutakonaukio 7,
40100 Jyväskylä,
Puhelin: 0207 181830
Paytrail kerää maksutapahtuman yhteydessä IP-osoitteen, maksutavan sekä maksuajankohdan.
https://www.paytrail.com/tietosuojaseloste-paytrailin-maksupalvelu
Arvonlisävero
Kaikki sivuillamme mainitut hinnat sisältävät arvonlisäveron 24%, myös toimituskulujen osalta.
Toimituskulut ja toimitustapa
Toimituskulut
Toimitus tapahtuu yleensä valintasi mukaan joko Postin tai Matkahuollon kautta,
tai tarpeen mukaan myös muilla tavoin. Suuret kaapelikelat toimitetaan yleensä Schenkerin kautta.
Tilausmääräsi ei vaikuta toimituskuluihin. Esimerkiksi
jos tilaat 5 kpl tuotetta jonka toimituskuluiksi on mainittu
Toim alk. 3.90 € Toimituskulut Suomeen:
Kirje, ei seurantaa 3.90 €
Pikkupaketti, seurantakoodilla 6.90
Nouto matkahuollosta/automaatista 5.90 €
Nouto postista/automaatista 9.90 €
Matkahuolto Jakopaketti yrityksille 13.90 €
Matkahuolto Kotijakelu yksityisille 15.90 €
Posti Express yrityksille 15.90 €
Posti Kotipaketti yksityisille 17.90 €
Nouto Kuortaneelta 0.00 €
Koko tilauksen toimituskulut näet kassalla ennen tilaamista.
,
maksat edelleen toimituskuluja vain yhdestä kappaleesta.
Mikäli tilaat useita erilaisia tuotteita, maksat vain yhdet
toimituskulut, suurimman/arvokkaimman tuotteen mukaisesti.
Esimerkiksi
jos tilaat tuotteen X
Toim alk. 3.90 € Toimituskulut Suomeen:
Kirje, ei seurantaa 3.90 €
Pikkupaketti, seurantakoodilla 6.90
Nouto matkahuollosta/automaatista 5.90 €
Nouto postista/automaatista 9.90 €
Matkahuolto Jakopaketti yrityksille 13.90 €
Matkahuolto Kotijakelu yksityisille 15.90 €
Posti Express yrityksille 15.90 €
Posti Kotipaketti yksityisille 17.90 €
Nouto Kuortaneelta 0.00 €
Koko tilauksen toimituskulut näet kassalla ennen tilaamista.
ja tuotteen Y
Toim alk. 5.90 € Toimituskulut Suomeen:
Pikkupaketti, seurantakoodilla 6.90
Nouto matkahuollosta/automaatista 5.90 €
Nouto postista/automaatista 9.90 €
Matkahuolto Jakopaketti yrityksille 13.90 €
Matkahuolto Kotijakelu yksityisille 15.90 €
Posti Express yrityksille 15.90 €
Posti Kotipaketti yksityisille 17.90 €
Nouto Kuortaneelta 0.00 €
Koko tilauksen toimituskulut näet kassalla ennen tilaamista.
,
maksat toimituskuluja yhteensä vain
Toim alk. 5.90 € Toimituskulut Suomeen:
Pikkupaketti, seurantakoodilla 6.90
Nouto matkahuollosta/automaatista 5.90 €
Nouto postista/automaatista 9.90 €
Matkahuolto Jakopaketti yrityksille 13.90 €
Matkahuolto Kotijakelu yksityisille 15.90 €
Posti Express yrityksille 15.90 €
Posti Kotipaketti yksityisille 17.90 €
Nouto Kuortaneelta 0.00 €
Koko tilauksen toimituskulut näet kassalla ennen tilaamista.
mukaisesti.
Kokonaisrahdin eri toimitustavoilla näet helpoiten kun lisäät kaikki tuotteet ostoskoriin, ja menet kassalle.
|
Posti toimitustavat
Kirje, ei seurantaa
Pienille lähetyksille, paksuus alle 30mm. Toimitetaan kotiin saakka postilaatikkoon tai luukkuun. Mikäli tilauksessa on niin paljon tuotteita, että niitä ei voi lähettää kirjeenä, toimitus tehdään pikkupakettina tai postipakettina. Ei seurattavissa.
Pikkupaketti, seurantakoodilla
- Pienille, alle 30mm / 2kg lähetyksille. Toimitetaan perille postin perusjakelussa, postilaatikkoon tai luukkuun. Lähetyksen kulkua voi seurata seurantakoodin avulla. Mikäli tilauksessa on niin paljon tuotteita, että paksuus tai paino ylittyy, toimitus tehdään postipakettina.
|
Postipaketti, nouto postista tai automaatista
- Paketti toimitetaan omaan postiisi, tai "Kassalla" valitsemaasi pakettiautomaattiin, tai postin noutopisteeseen, josta voit noutaa paketin. Saat tekstiviestin ja sähköpostin saapuneesta lähetyksestä.
Lisätietoja postin noutopisteistä ja automaateista Postin nettisivuilta.
- Lähetyksen kulkua voi seurata seurantakoodin avulla.
|
Posti Kotipaketti, yksityishenkilöille
Lähetys toimitetaan perille saakka kotiin, sovittuna ajankohtana. Posti on yhteydessä vastaanottajaan pääsääntöisesti seuraavana työpäivänä, jolloin sovitaan jakeluaika. Sovittavat toimitusajat vaihtelevat alueittain klo 9–21 välillä.
- Lisätietoja Postin nettisivuilta.
- Lähetyksen kulkua voi seurata seurantakoodin avulla.
|
Posti Express, yrityksille ja yhteisöille
Express-lähetykset toimitetaan lähes koko Suomessa seuraavan työpäivän aikana klo 8–16 välillä. Posti toimittaa lähetyksen työpaikalle ilman erillistä yhteydenottoa. Palveluun kuuluu yksi jakeluyritys. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, jätetään saapumisilmoitus ja lähetys toimitetaan lähipostiin noudettavaksi.
- Lisätietoja Postin nettisivuilta.
- Lähetyksen kulkua voi seurata seurantakoodin avulla.
|
Matkahuolto |
Nouto Matkahuollosta
Matkahuollon pakettien noutopisteinä toimivat Matkahuollon omat myymälät, MH-asiamiehet, useat K-Marketit, R-kioskit sekä monet muut yritykset, ja lisäksi pakettiautomaatit. Sinua lähimmät noutopisteet voit tarkistaa Matkahuollon toimipaikkahausta.
- Mikäli et ole antanut "Kassalla" tietoa haluamastasi noutopisteestä, paketti toimitetaan osoitteesi mukaiseen Matkahuollon omaan myymälään tai MH-asiamiehelle.
- Saat saapumisilmoituksen tekstiviestinä kun lähetys on noudettavissa.
- Lisätietoja Matkahuollon nettisivuilta
- Lähetyksen kulkua voi seurata seurantakoodin avulla
|
Matkahuolto Kotijakelu, yksityishenkilöille
- Jaetaan vastaanottajan kotiosoitteeseen vastaanottajan kanssa sovittuna ajankohtana, myös iltaisin
- Jos vastaanottajaa ei tavoiteta ja pakettia ei voida jakaa, säilytetään pakettia yhteensä 14 päivää, jonka jälkeen noutamaton paketti palautetaan lähettäjälle.
- Lisätietoja Matkahuollon nettisivuilta
- Lähetyksen kulkua voi seurata seurantakoodin avulla
|
Matkahuolto Jakopaketti, yrityksille ja yhteisöille
- Toimitetaan yrityksen osoitteeseen arkisin päivällä (klo 8-16)
- Jos vastaanottajaa ei tavoiteta ja pakettia ei voida jakaa, säilytetään pakettia maksutta saapumisilmoituksen lähetyspäivä ja sitä seuraavat neljä arkipäivää. Sen jälkeen säilytyksestä peritään varastointipalvelumaksu. Pakettia säilytetään yhteensä 14 päivää, jonka jälkeen noutamaton paketti palautetaan lähettäjälle.
- Lisätietoja Matkahuollon nettisivuilta
- Lähetyksen kulkua voi seurata seurantakoodin avulla
|
Muut toimitustavat
Nouto Kuortaneelta
- Voit luonnollisesti myös noutaa tilauksesi varastoltamme, mutta sovi noudosta aina etukäteen.
- Osoite Heikkiläntie 26, 63130 Mäyry.
- Ajo-ohjeita voit katsoa Googlen kartasta
Muut
- Suuret kaapelikelat toimitetaan yleensä Schenkerin kautta, voit kysyä toimituskulut näistä etukäteen, verkkokauppamme ei osaa näitä laskea.
- Voimme luonnollisesti toimittaa myös muilla toimitustavoilla tarpeen mukaan. Tällöin meille aiheutuneet kulut lisätään laskuun.
- Lähetettäessä tuotteet vastaanottajan rahtisopimuksella, perimme laskulla pakkaus- ja lomakekuluja 1.50 euroa, ja vastaanottaja maksaa rahdin sopimuksensa mukaisesti.
Kuljetusvauriot
Kuluttajat
- Kuljetuksessa, ennen luovutusta tapahtuneista vaurioista vastaamme me.
- Incoterms 2010 toimitusehdot: DAT Delivered At Terminal tai DAP Delivered At Place, riippuen valitsemastasi toimitustavasta.
- Vaaranvastuu tavarasta kuuluu kuluttajalle, kun tavara on vastaanotettu, eli olet vastannottanut sen joko kuljetusliikkeeltä, tai noutanut meiltä.
- Mikäli huomaat lähetyksen olevan rikki,
avaa lähetys heti tavarankuljettajan läsnäollessa ja vaadi merkintä vaurioista kuljetusasiakirjoihin. Ota sitten yhteyttä meihin, niin sovimme kuinka asia hoidetaan kuntoon. Älä missään tapauksessa lähetä tuotetta takaisin ilman yhteydenottoa etukäteen.
Yritykset/Yhteisöt
- Incoterms 2010 toimitusehto: CPT Carriage Paid To, terminaaliin tai perille, riippuen valitsemastasi toimitustavasta.
- Vaaranvastuu tavarasta kuuluu ostajalle, kun tavara on meiltä luovutettu rahdinkuljettajalle, tai olet noutanut tuotteet meiltä.
- Jos tuotteet ovat vahingoittuneet kuljetuksessa, kuljetusliike voi olla korvausvelvollinen. Mikäli huomaat lähetyksen olevan rikki,
avaa lähetys heti tavarankuljettajan läsnäollessa ja
tee tavarankuljettajalle vahinkoilmoitus.
Peruuttamisoikeus
Kuluttaja-asiakkaat
- Kuluttaja-asiakkailla on 14 vuorokauden peruuttamisoikeus kaupalle syytä ilmoittamatta, alkaen siitä kun tavara on vastaanotettu.
- Peruuttamisoikeus koskee ehjissä alkuperäispakkauksissa olevia käyttämättömiä, myyntikuntoisia,
naarmuttomia ja kolhuttomia varastovalikoimaamme kuuluvia tuotteita.
- Peruuttamisoikeus ei koske asiakkaalle tilauksesta valmistettuja, määrämittaan katkaistuja tai muutoin
asiakkaan toiveiden mukaisesti valmistettuja tai muunneltuja tuotteita, tai asiakkaalle erikseen hankittuja
varastovalikoimaamme kuulumattomia tuotteita.
- Tarkempaa tietoa peruuttamisoikeudesta löydät peruuttamislomakkeesta.
Yritys-/yhteisöasiakkaat
- Yritys/yhteisöasiakkailla ei lähtökohtaisesti ole kaupan peruuttamisoikeutta. Näistä sovitaan aina erikseen tapauskohtaisesti.
Takuu
- Kunkin tuotteen mahdollinen takuu on mainittu tuotteen esittelysivulla.
- Takuu ei rajoita lakisääteistä virhevastuuta.
Huolto ja tuki
Ennen yhteydenottoa
- Lue käyttöohje
- Tarkasta paristot/akku. Älä pelkästään vaihda "uusia" paristoja, vaan varmista uusissa paristoissasi on varmasti riittävästi jännitettä. Yleensä pöytälaatikoista löytyneissä ei ole, ja uusissakin on joskus viallisia mukana. "Takuukorjaukseen" lähetetyistä laitteista, joissa vika on vain tyhjissä paristoissa, veloitamme rahdit ja paristot.
- Huomioi sääasemissa, että yleensä paristonvaihdon yhteydessä on tehtävä virtakatko sekä sisä- että ulkoyksiköille. Lue käyttöohjeesta tarkemmat ohjeet.
- Tarkasta tuotteen esittelysivulta, onko siellä lisätietoa kokemastasi ongelmasta.
- Jos tarvitset varaosia, yleisimmin tarvittavat varaosat voit tilata suoraan tuotteen esittelysivulta.
- Myös monia muita varaosia löytyy suoraan hyllystä, kysy.
- Jos ongelmasi ei ratkea edellämainituilla keinoilla, tarkasta ennen yhteydenottoa laitteesi malli.
- Älä missään tapauksessa lähetä laitetta meille ennen yhteydenottoa, useimmiten ongelma ratkeaa opastuksella.
|
|