TILAUSINFO - Toimitusehdot

Toimitusehdot 10.12.2014 -

(18.9.2015 muutettu maksuvälittäjän tietoja, 27.10.2017 lisätty kuljetusvaurio-kohtaan Incoterms lausekkeet, 11.5.2019 lisätty maksutapoja, 23.9.2019 täsmennetty toimitustapoja)

Kuluttajakaupassa noudatamme kuluttajansuojalain määräyksiä.

Yritys- ja yhteisömyynnissä noudatamme kauppalain säännöksiä, sekä muita lainsäätäjän säännöksiä. Emme hyväksy muiden osapuolten laatimia, vastuitamme lisääviä tai oikeuksiamme rajoittavia ehtoja. Luotamme lainsäätäjän kykyyn laatia molemmille osapuolille oikeudenmukaiset toimintaehdot.

Elinkeinonharjoittaja ja yhteystiedot

Myyjänä tällä sivustolla toimii:

Tilaustavat

Voit suorittaa tilauksesi monella tavalla, ostoskoria käyttäen, sähköpostilla, puhelimitse, faxilla, yhteystiedot on mainittu yllä.

Antaessasi tilausta, muista ilmoittaa sähköpostiosoitteesi ja jokin puhelinnumero mistä sinut saa tarvittaessa kiinni (mieluiten kännykkänumero). Mikäli tilaamaasi tuotetta ei ole normaalin toimitusajan puitteissa saatavilla, olemme sinuun yhteydessä.

Toimitusaika

Tuotteiden toimitusajat ovat mainittu tuotteiden esittelysivuilla. Mikäli jostain syystä emme pysty toimittamaan normaalin toimitusajan puitteissa, olemme sinuun yhteydessä. Toimitusaikakoodien selitykset löytyvät sivulta www.paratronic.fi/ta.shtml

 

Maksutapa

Yksityishenkilöt

MaksutavatVarastotavaroiden ja pienempien tilaustavaroiden maksuvaihtoehdot verkkokaupassamme:

  • Kaikkien kotimaisten pankkien verkkomaksupainikkeet: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki
  • Korttimaksaminen: Visa, Visa Electron, Mastercard, American Express, Eurocard.
  • Mobiilimaksaminen: MobilePay sekä Siirto.
  • Tavaran mukana tulevan laskulla pankkiin tai noutaessasi lähetyksen postista/matkahuollosta. Pidätämme oikeuden päättää toimitammeko tavarat laskulla vai postiennakolla/jälkivaatimuksella.
  • Poikkeustapauksissa ennakkolaskulla, jolloin lähetämme sähköpostitse pdf-laskun, jonka voit maksaa vaikkapa verkkopankissasi. Tällöin tavara lähetetään kun maksusuoritus on saapunut tilillemme.

Liitimien ja muiden arvokkaampien tilaustavaroiden maksu:

  • Näistä tahdomme yleensä etumaksua noin puolet ennen kuin annamme tilauksen eteenpäin, loput maksetaan toimitettaessa. Asia sovitaan tapauskohtaisesti.
Yritykset ja yhteisöt

Verkkokaupassamme myös yritykset voivat maksaa kotimaisten pankkien verkkomaksupainikkeilla, kortilla tai mobiilisti. Myös laskutus onnistuu seuraavasti:

Kunnille ja valtion laitoksille tai vastaaville julkishallinnon yksiköille toimitamme laskulla, maksuehto 14 pv netto.

Yrityksille jälkivaatimuksella tai laskulla (14 pv netto), riippuen yrityksen luottotiedoista, historiasta ja tiedossa olevasta maksukäyttäytymisestä.

Verkkolasku, vain yrityksille/yhteisöille. Voit saada laskun kirjanpitoosi verkkolaskuna. Ilmoitat vain tilatessasi Y-tunnuksesi, verkkolaskun välittäjäsi tunnuksen ja saajatunnuksesi. Lähetämme laskut Finvoice-muodossa, lisätietoja verkkolaskuista Finanssiala ry

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7, Innova 2, Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä, Puhelin: 0207 181830

Paytrail kerää maksutapahtuman yhteydessä IP-osoitteen, maksutavan sekä maksuajankohdan.
https://www.paytrail.com/tietosuojaseloste-paytrailin-maksupalvelu

Arvonlisävero

Kaikki sivuillamme mainitut hinnat sisältävät arvonlisäveron 24%, myös toimituskulujen osalta.

Toimituskulut ja toimitustapa

Toimituskulut

Toimitus tapahtuu yleensä valintasi mukaan joko Postin tai Matkahuollon kautta, tai tarpeen mukaan myös muilla tavoin. Suuret kaapelikelat toimitetaan yleensä Schenkerin kautta.

Tilausmääräsi ei vaikuta toimituskuluihin. Esimerkiksi jos tilaat 5 kpl tuotetta jonka toimituskuluiksi on mainittu Toim alk. 3.90 € Toimituskulut Suomeen:
Kirje, ei seurantaa 3.90 €
Pikkupaketti, seurantakoodilla 6.90
Nouto matkahuollosta/automaatista 5.90 €
Nouto postista/automaatista 9.90 €
Matkahuolto Jakopaketti yrityksille 13.90 €
Matkahuolto Kotijakelu yksityisille 15.90 €
Posti Express yrityksille 15.90 €
Posti Kotipaketti yksityisille 17.90 €
Nouto Kuortaneelta 0.00 €
Koko tilauksen toimituskulut näet kassalla ennen tilaamista.
, maksat edelleen toimituskuluja vain yhdestä kappaleesta.

Mikäli tilaat useita erilaisia tuotteita, maksat vain yhdet toimituskulut, suurimman/arvokkaimman tuotteen mukaisesti. Esimerkiksi jos tilaat tuotteen X Toim alk. 3.90 € Toimituskulut Suomeen:
Kirje, ei seurantaa 3.90 €
Pikkupaketti, seurantakoodilla 6.90
Nouto matkahuollosta/automaatista 5.90 €
Nouto postista/automaatista 9.90 €
Matkahuolto Jakopaketti yrityksille 13.90 €
Matkahuolto Kotijakelu yksityisille 15.90 €
Posti Express yrityksille 15.90 €
Posti Kotipaketti yksityisille 17.90 €
Nouto Kuortaneelta 0.00 €
Koko tilauksen toimituskulut näet kassalla ennen tilaamista.
ja tuotteen Y Toim alk. 5.90 € Toimituskulut Suomeen:
Pikkupaketti, seurantakoodilla 6.90
Nouto matkahuollosta/automaatista 5.90 €
Nouto postista/automaatista 9.90 €
Matkahuolto Jakopaketti yrityksille 13.90 €
Matkahuolto Kotijakelu yksityisille 15.90 €
Posti Express yrityksille 15.90 €
Posti Kotipaketti yksityisille 17.90 €
Nouto Kuortaneelta 0.00 €
Koko tilauksen toimituskulut näet kassalla ennen tilaamista.
, maksat toimituskuluja yhteensä vain Toim alk. 5.90 € Toimituskulut Suomeen:
Pikkupaketti, seurantakoodilla 6.90
Nouto matkahuollosta/automaatista 5.90 €
Nouto postista/automaatista 9.90 €
Matkahuolto Jakopaketti yrityksille 13.90 €
Matkahuolto Kotijakelu yksityisille 15.90 €
Posti Express yrityksille 15.90 €
Posti Kotipaketti yksityisille 17.90 €
Nouto Kuortaneelta 0.00 €
Koko tilauksen toimituskulut näet kassalla ennen tilaamista.
mukaisesti.

Kokonaisrahdin eri toimitustavoilla näet helpoiten kun lisäät kaikki tuotteet ostoskoriin, ja menet kassalle.

Posti toimitustavat

Kirje, ei seurantaa

  • KirjejakeluPienille lähetyksille, paksuus alle 30mm. Toimitetaan kotiin saakka postilaatikkoon tai luukkuun. Mikäli tilauksessa on niin paljon tuotteita, että niitä ei voi lähettää kirjeenä, toimitus tehdään pikkupakettina tai postipakettina. Ei seurattavissa.

Pikkupaketti, seurantakoodilla

  • Pienille, alle 30mm / 2kg lähetyksille. Toimitetaan perille postin perusjakelussa, postilaatikkoon tai luukkuun. Lähetyksen kulkua voi seurata seurantakoodin avulla. Mikäli tilauksessa on niin paljon tuotteita, että paksuus tai paino ylittyy, toimitus tehdään postipakettina.

 

Posti pakettiautomaattiPostipaketti, nouto postista tai automaatista

  • Paketti toimitetaan omaan postiisi, tai "Kassalla" valitsemaasi pakettiautomaattiin, tai postin noutopisteeseen, josta voit noutaa paketin. Saat tekstiviestin ja sähköpostin saapuneesta lähetyksestä.
  • Posti noutopisteLisätietoja postin noutopisteistä ja automaateista Postin nettisivuilta.
  • Lähetyksen kulkua voi seurata seurantakoodin avulla.

 

Posti Kotipaketti, yksityishenkilöille

  • Postin kotiinkuljetusLähetys toimitetaan perille saakka kotiin, sovittuna ajankohtana. Posti on yhteydessä vastaanottajaan pääsääntöisesti seuraavana työpäivänä, jolloin sovitaan jakeluaika. Sovittavat toimitusajat vaihtelevat alueittain klo 9–21 välillä.
  • Lisätietoja Postin nettisivuilta.
  • Lähetyksen kulkua voi seurata seurantakoodin avulla.

 

Posti Express, yrityksille ja yhteisöille

  • Express Business DayExpress-lähetykset toimitetaan lähes koko Suomessa seuraavan työpäivän aikana klo 8–16 välillä. Posti toimittaa lähetyksen työpaikalle ilman erillistä yhteydenottoa. Palveluun kuuluu yksi jakeluyritys. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, jätetään saapumisilmoitus ja lähetys toimitetaan lähipostiin noudettavaksi.
  • Lisätietoja Postin nettisivuilta.
  • Lähetyksen kulkua voi seurata seurantakoodin avulla.

Matkahuolto

Nouto Matkahuollosta

  • Matkahuolto, noutoMatkahuollon pakettien noutopisteinä toimivat Matkahuollon omat myymälät, MH-asiamiehet, useat K-Marketit, R-kioskit sekä monet muut yritykset, ja lisäksi pakettiautomaatit. Sinua lähimmät noutopisteet voit tarkistaa Matkahuollon toimipaikkahausta.
  • Mikäli et ole antanut "Kassalla" tietoa haluamastasi noutopisteestä, paketti toimitetaan osoitteesi mukaiseen Matkahuollon omaan myymälään tai MH-asiamiehelle.
  • Saat saapumisilmoituksen tekstiviestinä kun lähetys on noudettavissa.
  • Lisätietoja Matkahuollon nettisivuilta
  • Lähetyksen kulkua voi seurata seurantakoodin avulla

Matkahuolto, jakopakettiMatkahuolto Kotijakelu, yksityishenkilöille

  • Jaetaan vastaanottajan kotiosoitteeseen vastaanottajan kanssa sovittuna ajankohtana, myös iltaisin
  • Jos vastaanottajaa ei tavoiteta ja pakettia ei voida jakaa, säilytetään pakettia yhteensä 14 päivää, jonka jälkeen noutamaton paketti palautetaan lähettäjälle.
  • Lisätietoja Matkahuollon nettisivuilta
  • Lähetyksen kulkua voi seurata seurantakoodin avulla

Matkahuolto Jakopaketti, yrityksille ja yhteisöille

  • Toimitetaan yrityksen osoitteeseen arkisin päivällä (klo 8-16)
  • Jos vastaanottajaa ei tavoiteta ja pakettia ei voida jakaa, säilytetään pakettia maksutta saapumisilmoituksen lähetyspäivä ja sitä seuraavat neljä arkipäivää. Sen jälkeen säilytyksestä peritään varastointipalvelumaksu. Pakettia säilytetään yhteensä 14 päivää, jonka jälkeen noutamaton paketti palautetaan lähettäjälle.
  • Lisätietoja Matkahuollon nettisivuilta
  • Lähetyksen kulkua voi seurata seurantakoodin avulla

Muut toimitustavat

Nouto Kuortaneelta

  • Voit luonnollisesti myös noutaa tilauksesi varastoltamme, mutta sovi noudosta aina etukäteen.
  • Osoite Heikkiläntie 26, 63130 Mäyry.
  • Ajo-ohjeita voit katsoa Googlen kartasta

Muut

  • Suuret kaapelikelat toimitetaan yleensä Schenkerin kautta, voit kysyä toimituskulut näistä etukäteen, verkkokauppamme ei osaa näitä laskea.
  • Voimme luonnollisesti toimittaa myös muilla toimitustavoilla tarpeen mukaan. Tällöin meille aiheutuneet kulut lisätään laskuun.
  • Lähetettäessä tuotteet vastaanottajan rahtisopimuksella, perimme laskulla pakkaus- ja lomakekuluja 1.50 euroa, ja vastaanottaja maksaa rahdin sopimuksensa mukaisesti.

Kuljetusvauriot

Kuluttajat

  • Kuljetuksessa, ennen luovutusta tapahtuneista vaurioista vastaamme me.
  • Incoterms 2010 toimitusehdot: DAT Delivered At Terminal tai DAP Delivered At Place, riippuen valitsemastasi toimitustavasta.
  • Vaaranvastuu tavarasta kuuluu kuluttajalle, kun tavara on vastaanotettu, eli olet vastannottanut sen joko kuljetusliikkeeltä, tai noutanut meiltä.
  • Mikäli huomaat lähetyksen olevan rikki, avaa lähetys heti tavarankuljettajan läsnäollessa ja vaadi merkintä vaurioista kuljetusasiakirjoihin. Ota sitten yhteyttä meihin, niin sovimme kuinka asia hoidetaan kuntoon. Älä missään tapauksessa lähetä tuotetta takaisin ilman yhteydenottoa etukäteen.

Yritykset/Yhteisöt

  • Incoterms 2010 toimitusehto: CPT Carriage Paid To, terminaaliin tai perille, riippuen valitsemastasi toimitustavasta.
  • Vaaranvastuu tavarasta kuuluu ostajalle, kun tavara on meiltä luovutettu rahdinkuljettajalle, tai olet noutanut tuotteet meiltä.
  • Jos tuotteet ovat vahingoittuneet kuljetuksessa, kuljetusliike voi olla korvausvelvollinen. Mikäli huomaat lähetyksen olevan rikki, avaa lähetys heti tavarankuljettajan läsnäollessa ja tee tavarankuljettajalle vahinkoilmoitus.

Peruuttamisoikeus

Kuluttaja-asiakkaat

  • Kuluttaja-asiakkailla on 14 vuorokauden peruuttamisoikeus kaupalle syytä ilmoittamatta, alkaen siitä kun tavara on vastaanotettu.
  • Peruuttamisoikeus koskee ehjissä alkuperäispakkauksissa olevia käyttämättömiä, myyntikuntoisia, naarmuttomia ja kolhuttomia varastovalikoimaamme kuuluvia tuotteita.
  • Peruuttamisoikeus ei koske asiakkaalle tilauksesta valmistettuja, määrämittaan katkaistuja tai muutoin asiakkaan toiveiden mukaisesti valmistettuja tai muunneltuja tuotteita, tai asiakkaalle erikseen hankittuja varastovalikoimaamme kuulumattomia tuotteita.
  • Tarkempaa tietoa peruuttamisoikeudesta löydät peruuttamislomakkeesta.

Yritys-/yhteisöasiakkaat

  • Yritys/yhteisöasiakkailla ei lähtökohtaisesti ole kaupan peruuttamisoikeutta. Näistä sovitaan aina erikseen tapauskohtaisesti.

Takuu

  • Kunkin tuotteen mahdollinen takuu on mainittu tuotteen esittelysivulla.
  • Takuu ei rajoita lakisääteistä virhevastuuta.

Huolto ja tuki

Ennen yhteydenottoa

  • Lue käyttöohje
  • Tarkasta paristot/akku. Älä pelkästään vaihda "uusia" paristoja, vaan varmista uusissa paristoissasi on varmasti riittävästi jännitettä. Yleensä pöytälaatikoista löytyneissä ei ole, ja uusissakin on joskus viallisia mukana. "Takuukorjaukseen" lähetetyistä laitteista, joissa vika on vain tyhjissä paristoissa, veloitamme rahdit ja paristot.
  • Huomioi sääasemissa, että yleensä paristonvaihdon yhteydessä on tehtävä virtakatko sekä sisä- että ulkoyksiköille. Lue käyttöohjeesta tarkemmat ohjeet.
  • Tarkasta tuotteen esittelysivulta, onko siellä lisätietoa kokemastasi ongelmasta.
  • Jos tarvitset varaosia, yleisimmin tarvittavat varaosat voit tilata suoraan tuotteen esittelysivulta.
  • Myös monia muita varaosia löytyy suoraan hyllystä, kysy.
  • Jos ongelmasi ei ratkea edellämainituilla keinoilla, tarkasta ennen yhteydenottoa laitteesi malli.
  • Älä missään tapauksessa lähetä laitetta meille ennen yhteydenottoa, useimmiten ongelma ratkeaa opastuksella.
 


Paratronic Oy, Heikkiläntie 26, 63130 Mäyry, Finland
Puh. 0400 - 297 526
avoinna ma-pe klo 9.00 - 16.00
paratronic@paratronic.fi
www.paratronic.fi
© 2005 - 2021 Paratronic Oy

Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron 24%


Paratronic Oy, Riskiluokka 1    Paratronic Oy, Suomen vahvimmat   Paratronic Oy, harmaata taloutta vastaan

Maksutavat