Haku
Etusivu > Tilaus- ja yritysinfo > FAQ, usein kysytyt kysymykset
FAQ, usein kysytyt kysymykset

Toimitusaika, löytyykö tavara hyllystä, koska saatte lähtemään?

  • Kunkin tuotteen kohdalla on merkintä saatavuudesta. Mikäli merkintä on "Varastossa", ja annat tilauksen arkipäivänä viimeistään klo 12.00, saamme tuotteet yleensä lähtemään vielä samana päivänä, jolloin ne ovat perillä yleensä 1-2 vuorokauden kuluessa.
  • Mikäli emme jostain syystä pysty pitämään normaalista toimitusajasta kiinni, ilmoitamme sinulle myös siitä ja tarjoamme mahdollisuuksien mukaan korvaavaa tuotetta tilalle.
  • Varastosaldomme eivät päivity automaattisesti nettisivuille, joten kriittisissä tilanteissa kysy tilanne etukäteen.

Takuuaika?

  • Kunkin tuotteen takuuaika on mainittu tuotteen esittelysivulla. Takuu ei rajoita lakisääteistä virhevastuuta.

Käyttöohjeet, ovatko suomenkieliset?

  • Useimpiin tuotteisiin on, joko valmistajan, tai Paratronic Oy:n laatimana, mutta ei aivan kaikkiin. Käyttöohjeen kieli on mainittu tuotteen esittelysivulla.

Kuinka nettikauppaanne käytetään?

  • Toimi samoin kuin lähikaupassasi, lisää tuotteet ostoskoriisi ja mene kassalle.

Evästeet, "cookies"?

  • Selaimesi täytyy sallia evästeiden käyttö, muuten emme voi lisätä tuotteita ostoskoriisi. Evästeitä käytetään ostoskorisi tallentamiseen, valitsemasi kielen tallennukseen, sekä valikon asetuksiin. Ostoskorin evästeet vanhenevat 30 vuorokauden kuluttua automaattisesti, jolloin myös kesken jäänyt ostoskorisi tyhjenee. Muut evästeet vanhenevat vuorokauden kuluttua.

Toimitustavat?

  • Käytämme pääasiassa Postin ja Matkahuollon palveluita. Voit myös tilata tuotteet nettikaupan kautta ja noutaa tuotteet meiltä, mutta sovi ajankohta tällöin aina etukäteen, emme välttämättä ole aina paikalla.
  • Tilaamasi tuotteet ja toimitusosoite voivat rajoittaa eri toimitustapoja. Kaikki mahdolliset toimitustavat näet kassalla.

Toimituskulut?

  • Toimituskulut vaihtelevat tuotteittain, painosta ja koosta riippuen.
  • Yksittäisen tuotteen toimituskulun näet tuotetietojen yhteydessä. Joidenkin tuotteiden kohdalla määrä vaikuttaa toimituskuluun, esimerkiksi jos 1 kpl sopii kirjekuoreen, mutta 10 kpl vaatii jo paketin. Mikäli tilaat useita erilaisia tuotteita, maksat vain yhdet toimituskulut, suurimman/painavimman tuotteen mukaisesti. 
  • Kokonaistoimituskulun näet helpoiten kun lisäät kaikki haluamasi tuotteet ostoskoriin, ja menet kassalle. Näet toimituskulut toimitustavan valinnan yhteydessä.
  • Nettikaupan ilmoittamat toimituskulut sisältävät myös kaikki pakkaus- ja lomakekulut.
  • Yritykset: Jos haluat, että tuotteet lähetetään vastaanottajan rahtisopimuksella, perimme laskulla pakkaus- ja lomakekuluja 1.50 euroa, ja vastaanottaja maksaa rahdin sopimuksensa mukaisesti. Mikäli haluat toimituksen omalla sopimuksellasi muun rahdinkuljettajan kuin Postin tai Matkahuollon kautta, pyydän toimittamaan meille osoitelaput ja rahtikirja valmiiksi täytettynä ja tilaamaan rahdinkuljettajaltasi noudon kun olemme ilmoittaneet että tuotteet on pakattu ja noudettavissa.

Maksutavat?

  • Kotimaiset pankkimaksut: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken, S-Pankki.
  • Korttimaksut: Visa, Mastercard
  • Mobiilimaksut: MobilePay, Pivo, Siirto
  • Yrityksille ja yhteisöille verkkolasku tai sähköpostilasku, luottotietojen tarkistuksen jälkeen.

Tarkat toimitusehdot, rekisteriseloste, peruuttamislomake?

Huolto ja tuki, ongelmia laitteen kanssa?

  • Lue käyttöohje
  • Tarkasta paristot/akku. 
  • Älä pelkästään vaihda "uusia" paristoja, vaan varmista uusissa paristoissasi on varmasti riittävästi jännitettä. Yleensä pöytälaatikoista löytyneissä ei ole, ja uusissakin on joskus viallisia mukana. "Takuukorjaukseen" lähetetyistä laitteista, joissa vika on vain tyhjissä paristoissa, veloitamme rahdit ja paristot.
  • Huomioi myös, että jos laite on paristoilla käytettäväksi suunniteltu, sitä ei voi välttämättä käyttää ladattavilla akkuparistoilla, niiden jännite on yleensä alhaisempi kuin esimerkiksi alkaliparistossa.
  • Huomioi sääasemissa, että yleensä paristonvaihdon yhteydessä on tehtävä virtakatko sekä sisä- että ulkoyksiköille. Lue käyttöohjeesta tarkemmat ohjeet.
  • Tarkasta tuotteen esittelysivulta, onko siellä lisätietoa kokemastasi ongelmasta.
  • Jos tarvitset varaosia, yleisimmin tarvittavat varaosat voit tilata suoraan tuotteen esittelysivulta.
  • Myös monia muita varaosia löytyy suoraan hyllystä, kysy.
  • Jos ongelmasi ei ratkea edellämainituilla keinoilla, tarkasta ennen yhteydenottoa laitteesi malli.
  • Älä missään tapauksessa lähetä laitetta meille ennen yhteydenottoa, useimmiten ongelma ratkeaa opastuksella.

Etusivu > Tilaus- ja yritysinfo > FAQ, usein kysytyt kysymykset

Paratronic Oy, Heikkiläntie 26, 63130 Mäyry, Finland
Puh: 0400 297 526
paratronic@paratronic.fi
Avoinna ma-pe 9.00 - 16.00, sovi käynti kuitenkin etukäteen

Paratronic Oy, AAA-luottoluokitus Paratronic Oy, Suomen vahvimmat Paratronic Oy, harmaata taloutta vastaan