Haku
Etusivu > Tilaus- ja yritysinfo > Sopimusehdot, toimitusehdot, peruuttamislomake
Sopimusehdot 27.06.2023 -

Yleiset ehdot

  • paratronic.fi on Paratronic Oy:n markkinapaikka. Näitä sopimusehtoja sovelletaan Paratronic Oy:n ja sen asiakkaiden välisissä kauppasuhteissa.
  • Yksityisasiakkaiden ja Paratronic Oy:n välisissä kauppasuhteissa noudatetaan soveltuvaa Suomen ja EU:n lainsäädännön mukaista soveltuvaa säännöstöä, mm kuluttajansuojalakia.
  • Yritysten sekä muiden yhteisöjen ja Paratronic Oy:n välisissä kauppasuhteissa noudatamme ensisijaisesti näitä sopimusehtoja, ja muilta osin Suomen kauppalakia, ja muuta soveltuvaa lainsäädäntöä.

Elinkeinonharjoittaja ja yhteystiedot, myyjänä tällä sivustolla toimii

Tilaustavat

  • Voit suorittaa tilauksesi monella tavalla, verkkokauppamme kautta, sähköpostilla, puhelimitse, kirjeenä, yhteystiedot on mainittu yllä.
  • Antaessasi tilausta, muista ilmoittaa sähköpostiosoitteesi ja matkapuhelinnumero josta sinut saa tarvittaessa kiinni. Mikäli tilaamaasi tuotetta ei ole normaalin toimitusajan puitteissa saatavilla, olemme sinuun yhteydessä.

Toimitusaika

  • Kunkin tuotteen kohdalla on merkintä saatavuudesta. Mikäli merkintä on "Varastossa", ja annat tilauksen arkipäivänä viimeistään klo 12.00, saamme tuotteet yleensä lähtemään vielä samana päivänä, jolloin ne ovat perillä yleensä 1-3 vuorokauden kuluessa.
  • Mikäli emme jostain syystä pysty pitämään normaalista toimitusajasta kiinni, ilmoitamme sinulle myös siitä ja tarjoamme mahdollisuuksien mukaan korvaavaa tuotetta tilalle.
  • Varastosaldomme eivät päivity automaattisesti nettisivuille, joten kriittisissä tilanteissa kysy tilanne etukäteen.

Toimituskulut ja toimitustavat

  • Käytämme pääasiassa Postin ja Matkahuollon palveluita. Voit myös tilata tuotteet nettikaupan kautta ja noutaa tuotteet meiltä, mutta sovi ajankohta tällöin aina etukäteen, emme välttämättä ole aina paikalla.
  • Tilaamasi tuotteet ja toimitusosoite voivat rajoittaa eri toimitustapoja. Kaikki mahdolliset toimitustavat näet kassalla.
  • Toimituskulut vaihtelevat tuotteittain, painosta ja koosta riippuen.
  • Yksittäisen tuotteen toimituskulun näet tuotetietojen yhteydessä. Joidenkin tuotteiden kohdalla määrä vaikuttaa toimituskuluun, esimerkiksi jos 1 kpl sopii kirjekuoreen, mutta 10 kpl vaatii jo paketin. Mikäli tilaat useita erilaisia tuotteita, maksat vain yhdet toimituskulut, suurimman/painavimman tuotteen mukaisesti. 
  • Kokonaistoimituskulun näet helpoiten kun lisäät kaikki haluamasi tuotteet ostoskoriin, ja menet kassalle.
  • Nettikaupan ilmoittamat toimituskulut sisältävät myös kaikki pakkaus- ja lomakekulut.

Postin toimitustavat

  • Kirje/Posti: Jakelu postin perusjakelussa postilaatikkoon tai -luukkuun. Kirjelähetyksissä ei ole seurantamahdollisuutta. Mikäli tilauksessa on niin paljon tuotteita, että niitä ei voi lähettää kirjeenä, toimitus tehdään pikkupakettina, tai postipakettina.
  • Pikkupaketti, enintään 3 x 25 x 35 cm, 2 kg: Jakelu postin perusjakelussa postilaatikkoon tai -luukkuun..
  • Postipaketti, nouto Postin noutopisteestä tai pakettiautomaatista: Paketti toimitetaan valitsemaasi Postin noutopisteeseen tai automaattiin, josta voit noutaa paketin. Saat tekstiviestin saapuneesta lähetyksestä, joten matkapuhelinnumero on välttämätön. Lisätietoja Postin palvelupisteet - Posti. Jos et valitse tiettyä noutopistettä, lähetys ohjautuu osoitteen mukaiseen noutopisteeseen, lisätietoja Näin toimitamme paketit perille (posti.fi).
  • Kotipaketti, yksityishenkilölle: Paketti toimitetaan perille vastaanottajan kanssa sovittuna ajankohtana, muista siis antaa matkapuhelinnumerosi postin yhteydenottoa varten.
  • Express-paketti, yrityksille ja yhteisöille, toimitetaan perille, posti ei sovi jakelusta etukäteen.Yksi jakeluyritys, mikäli et ole paikalla, nouto omasta postista.
  • Jos tiedossamme on sähköpostiosoitteesi, saat tiedon tuotteiden lähettämisestä sähköpostilla. Pakettilähetysten ja pikakirjeiden ID-numeron perusteella voit seurata lähetyksen kulkua postin kotisivuilta.

Matkahuollon toimitustavat

  • Nouto: Matkahuollon pakettien noutopisteinä toimivat muun muassa Matkahuollon omat myymälät, MH-asiamiehet, K-marketit, R-kioskit ja pakettiautomaatit. Sinua lähimmät noutopisteet voit tarkistaa Matkahuollon palvelupistehausta.
  • Kotijakelu: Toimitetaan vastaanottajalle asti. Muista merkitä tilaukseen matkapuhelinnumerosi, jakeluaika sovitaan.
  • Jakopaketti: Toimitetaan vastaanottajalle asti, jakeluaikaa ei erikseen sovita. Erityisesti yrityksille ja yhteisöille.
  • Jos tiedossamme on sähköpostiosoitteesi, saat tiedon tuotteiden lähettämisestä sähköpostilla. Pakettilähetysten ID-numeron perusteella voit seurata lähetyksen kulkua Seuraa pakettia - Matkahuolto.

Muut toimitustavat

  • Nouto Kuortaneelta: Voit luonnollisesti myös tilata ja maksaa verkkokaupassamme ja noutaa tilauksesi varastoltamme, mutta sovi noudosta aina etukäteen. Osoite Heikkiläntie 26, 63130 Mäyry. HUOM, paikan päällä voi maksaa vain käteisellä, ei kortilla.
  • Suuret tuotteet, esimerkiksi suuret kaapelikelat toimitetaan yleensä Schenkerin kautta, kysy hinta, saatavuus ja rahti etukäteen.
  • Yritykset/yhteisöt: Paratronic Oy:n kuljetussopimuksilla lähetettäessä kulut kuten edellä yksityishenkilöillä. Mutta lähetettäessä tuotteet vastaanottajan rahtisopimuksella, perimme laskulla pakkaus- ja lomakekuluja 1.50 euroa, ja vastaanottaja maksaa rahdin sopimuksensa mukaisesti. Mikäli haluat toimituksen omalla sopimuksellasi muun rahdinkuljettajan kuin Postin tai Matkahuollon kautta, odota että olemme pakanneet lähetyksen lähtövalmiiksi, ja ilmoitamme lähetyksen koon, tämän jälkeen tilaa rahdinkuljettajaltasi nouto ja toimita meille osoitelaput ja mahdollinen rahtikirja valmiiksi täytettynä sähköpostitse.

Maksutapa

  • Kotimaiset pankkimaksut: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken, S-Pankki.
  • Korttimaksut: Visa, Mastercard
  • Mobiilimaksut: MobilePay, Pivo, Siirto
  • Kotimaisille yrityksille ja yhteisöille verkkolasku tai sähköpostilasku, luottotietojen tarkistuksen jälkeen. Maksuehto 14 pv netto.
  • Suomalaisille kunnille ja valtion laitoksille tai vastaaville julkishallinnon yksiköille toimitamme verkkolaskulla, maksuehto 21 pv netto.
  • Ulkomaiset yritykset / yhteisöt, maksu etukäteen kortilla, tai suomalaisen verkkopankin kautta.
  • Poikkeustapauksissa ennakkolaskulla, jolloin lähetämme sähköpostitse pdf-laskun, jonka voit maksaa vaikkapa verkkopankissasi. Tällöin tavara lähetetään kun maksusuoritus on saapunut tilillemme.

Maksupalveluntarjoaja

  • Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7, Innova 2, Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä, Puhelin: 0207 181830
  • Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle (Paratronic Oy). Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.
  • Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.
  • Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan (Paratronic Oy).

Arvonlisävero

  • Tuotetietojen yhteydessä on mainittu sekä arvonlisäverolliset, että arvonlisäverottomat hinnat.
  • Kaikki toimitukset Suomeen mannermaalle tehdään arvonlisäverollisena.
  • Toimitukset Suomen ulkopuolelle, EU-alueen yksityishenkilöille tehdään arvonlisäverollisena, Suomen kulloinkin voimassaolevan verokannan mukaisesti.
  • Toimitukset Suomen ulkopuolelle, EU-alueen yrityksille/yhteisöille, joilla on voimassaoleva VAT-numero, tehdään arvonlisäverottomana.
  • Toimitukset EU-alueen ulkopuolelle tehdään aina arvonlisäverottomana.

Kuljetusvauriot, toimitusehto

  • Yksityishenkilöt: Kuljetuksessa, ennen luovutusta tapahtuneista vaurioista vastaamme me. Vaaranvastuu tavarasta kuuluu ostajalle, kun tavara on vastaanotettu, eli olet vastaanottanut sen joko kuljetusliikkeeltä, noutanut noutopisteeltä tai meiltä. Mikäli huomaat lähetyksen olevan rikki, avaa lähetys heti tavarankuljettajan läsnäollessa ja vaadi merkintä vaurioista kuljetusasiakirjoihin. Ota sitten yhteyttä meihin, niin sovimme kuinka asia hoidetaan kuntoon. Älä missään tapauksessa lähetä tuotetta takaisin ilman yhteydenottoa etukäteen.
  • Yritykset/yhteisöt, toimitusehto CPT tai FCA, Incoterms 2020, riippuen siitä, haluatko toimituksen meidän sopimuksella, vai omallasi. Vaaranvastuu tavarasta kuuluu joka tapauksessa ostajalle siitä eteenpäin, kun tavara on meiltä luovutettu rahdinkuljettajalle, tai olet noutanut tuotteet meiltä. Jos tuotteet ovat vahingoittuneet kuljetuksessa, vahingosta vastaa ostaja tai kuljetusliike, Paratronic Oy ei ole missään vastuussa kuljetusvahingoista. Mikäli huomaat lähetyksen olevan rikki, avaa lähetys heti tavarankuljettajan läsnäollessa ja tee tavarankuljettajalle vahinkoilmoitus.
 

Peruuttamisoikeus, yksityishenkilöt

  • Yksityishenkilöillä on 14 vuorokauden peruuttamisoikeus kaupalle syytä ilmoittamatta, alkaen siitä kun tavara on vastaanotettu.
  • Peruuttamisoikeus koskee ehjissä alkuperäispakkauksissa olevia käyttämättömiä, myyntikuntoisia, naarmuttomia ja kolhuttomia varastovalikoimaamme kuuluvia tuotteita.
  • Peruuttamisoikeus ei koske asiakkaalle tilauksesta valmistettuja, määrämittaan katkaistuja tai muutoin asiakkaan toiveiden mukaisesti valmistettuja tai muunneltuja tuotteita, tai asiakkaalle erikseen hankittuja varastovalikoimaamme kuulumattomia tuotteita. 
  • Tarkempaa tietoa peruuttamisoikeudesta löydät peruuttamislomakkeesta.
  • Emme vastaa palautuksesta aiheutuvista kustannuksista, palautuskustannukset sinun on itse maksettava palautuksen yhteydessä suoraan rahdinkuljettajalle. Mikäli palautus on tehty siten, että "vastaanottaja maksaa palautusrahdin", vähennämme meille aiheutuneet välittömät kulut maksupalautuksesta, tai mikäli palautettavaa maksua ei ole, lähetämme palautusrahdista laskun sinulle.

Peruuttamisoikeus, yritys-/yhteisöasiakkaat

  • Yritys/yhteisöasiakkailla ei lähtökohtaisesti ole kaupan peruuttamisoikeutta. Näistä sovitaan aina erikseen tapauskohtaisesti.

Takuu

  • Kunkin tuotteen mahdollinen takuu on mainittu tuotteen esittelysivulla.
  • Takuu ei rajoita lakisääteistä virhevastuuta.

Huolto ja tuki, ongelmia laitteen kanssa.

  • Lue käyttöohje. Tarkasta paristot/akku. 
  • Älä pelkästään vaihda "uusia" paristoja, vaan varmista uusissa paristoissasi on varmasti riittävästi jännitettä. Yleensä pöytälaatikoista löytyneissä ei ole, ja uusissakin on joskus viallisia mukana. "Takuukorjaukseen" lähetetyistä laitteista, joissa vika on vain tyhjissä paristoissa, veloitamme rahdit ja paristot.
  • Huomioi myös, että jos laite on paristoilla käytettäväksi suunniteltu, sitä ei voi välttämättä käyttää ladattavilla akkuparistoilla, niiden jännite on yleensä alhaisempi kuin esimerkiksi alkaliparistossa.
  • Huomioi sääasemissa, että yleensä paristonvaihdon yhteydessä on tehtävä virtakatko sekä sisä- että ulkoyksiköille. Lue käyttöohjeesta tarkemmat ohjeet.
  • Tarkasta tuotteen esittelysivulta, onko siellä lisätietoa kokemastasi ongelmasta.
  • Jos tarvitset varaosia, yleisimmin tarvittavat varaosat voit tilata suoraan tuotteen esittelysivulta.
  • Myös monia muita varaosia löytyy suoraan hyllystä, kysy.
  • Jos ongelmasi ei ratkea edellämainituilla keinoilla, tarkasta ennen yhteydenottoa laitteesi malli.
  • Älä missään tapauksessa lähetä laitetta meille ennen yhteydenottoa, useimmiten ongelma ratkeaa opastuksella.

Reklamaatiot

  • Ota ensin yhteyttä meihin, yleensä keksimme molempia osapuolia tyydyttävän ratkaisun. Älä missään tapauksessa lähetä tuotetta takaisin ennen yhteydenottoa.
  • Mikäli emme pääse yhteisymmärrykseen, kuluttajana voit ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan: https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/kuluttajaneuvonta/
  • Jos edelleen olemme eri mieltä, kuluttajana voit viedä asian myös kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi, https://www.kuluttajariita.fi/fi/
  • Kuluttajalla on lisäksi mahdollisuus käyttää myös Euroopan komission ylläpitämää verkkovälitteistä riidanratkaisufoorumia https://ec.europa.eu/odr

Asiakastiedot ja tietosuoja

  • Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään yhteystietonsa, jotka sisältävät kuluttaja-asiakkailta vähintään nimen, osoitteen, puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen, sekä yritys-/yhteisöasiakkailta lisäksi y-tunnuksen ja tarvittaessa laskutusosoitteen.
  • Asiakkaiden tiedot on tallennettu Paratronic Oy:n asiakasrekisteriin, ja tietoja käytetään vain asiakassuhteen hoitoon, ja lakisääteisten velvoitteidemme hoitamiseksi.
  • Asiakastietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille esimerkiksi markkinointitarkoituksiin.
  • Evästeet, paratronic.fi-sivustolla käytetään vain välttämättömiä evästeitä, ostoskorin sisällön muistamiseen, sekä sivuston kielivalinnan ja ulkoasun muistamiseen. Ostoskori-evästeet vanhenevat 30 vuorokauden kuluttua automaattisesti, jolloin myös kesken jäänyt ostoskorisi tyhjenee. Emme käytä evästeitä muihin tarkoituksiin. Voit toki estää nämäkin evästeet selaimestasi, mutta tällöin et voi käyttää ostoskoria ja tilata tuotteita.

Yritys- ja yhteisöasiakkaiden lisäehdot

  • Paratronic Oy ei vastaa tuotteen ja/tai palvelun aiheuttamasta välittömästä tai välillisestä menetyksestä, vahingosta tai tulon menetyksestä. Paratronic Oy:n korvausvastuu rajoittuu aina näiden sopimusehtojen sisältöön. Tuotevirhevastuu rajoittuu mahdolliseen kauppahinnan palauttamiseen käyttöhyödyllä vähennettynä.
  • Yrityskäyttöön hankitun laitteen takuuaika määräytyy valmistajan takuuehtojen mukaisesti, ja takuuajan päättyminen lopettaa Paratronic Oy:n vastuun. Tuotteen fyysinen avaaminen laitteen muokkaamiseksi päättää takuun ja Paratronic Oy:n vastuun.
  • Ylivoimaisen esteen (ICC Force Majeure and Hardship Clauses) sattuessa Paratronic Oy ei ole velvollinen täyttämään sopimusta. Paratronic Oy ei myöskään ole tällöin velvollinen korvaamaan asiakkaalle asiakkaalle aiheutuvaa vahinkoa tai kustannuksia, ja on oikeutettu purkamaan sopimuksen.
  • Antaessaan tilauksen tai pyytäessään tarjousta, asiakas hyväksyy kiistattomasti Paratronic Oy:n sopimusehdot. Mahdollisia asiakkaan hankintasopimusehtoja ei noudateta niiden ollessa ristiriidassa Paratronic Oy:n sopimusehtojen kanssa.

Etusivu > Tilaus- ja yritysinfo > Sopimusehdot, toimitusehdot, peruuttamislomake

Paratronic Oy, Heikkiläntie 26, 63130 Mäyry, Finland
Puh: 0400 297 526
paratronic@paratronic.fi
Avoinna ma-pe 9.00 - 16.00, sovi käynti kuitenkin etukäteen

Paratronic Oy, AAA-luottoluokitus Paratronic Oy, Suomen vahvimmat Paratronic Oy, harmaata taloutta vastaan